T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ELAZIĞ / MERKEZ - Elazığ Belediyesi Anaokulu

Haberler

Nis

TOWARDS THE FUTURE WİTH TRADITIONS    Geleneklerle Geleceğe Doğru

4-8 yaş arası çocuklarda hatalı ekran kullanımının önüne geçmek için geleneksel oyun ve etkinlikleri tanıtacağız. Ebeveynler arasında farkındalık yaratacağız ve çocukları yaşlarına ve gelişimlerine uygun ikili veya daha büyük gruplara dahil ederek sosyalleşmelerini sağlayacağız. Okul-aile işbirliğini aktif tutacak ve aileleri sürece dahil edeceğiz. Böylece eğitime okulda başlayıp evde devam edeceğiz. geleneksel oyunlar veya etkinlikler ve bunların hayatımızdaki değeri; Farklı yöntem-teknik ve etkinliklerle süreci canlı tutarak öğrencilere somut deneyimler kazanmaları ve aktif katılımları konusunda rehberlik edeceğiz. Atölye çalışmaları ile öğrencilerimize yaparak, yaşayarak daha fazla öğrenme fırsatı sunacağız. Böylece çocukların hayal gücünü, problem çözme becerilerini artırmayı ve 21. yüzyıla katkı sağlamayı hedefliyoruz. Nitelikleri sağlamayı planlıyoruz. Kısacası çocuklar sosyal hayata daha fazla dahil olacaklar. Kendilerini daha iyi ifade etmeyi ve diğer kişinin duygularını anlamayı öğrenecekler. Ebeveynler sürece aktif olarak katılacaktır. Çocuklarını doğru ve yeterli miktarda ekrana nasıl maruz bırakabilecekleri konusunda fikir sahibi olacaklar.

Mrt

Okulumuz Öğretmenlerinden Hilal ERCAN'ın  "Sınıfımda Uğur Böceği Var Projesi" okulumuzda uygulanmaya başlamıştır.Projemiz Türkiye,Hırvatistan,Romanya,Litvanya,Polonya,Portekiz ve Slovakya dan 24 öğretmen ve öğrencilerle uygulanacaktır.

 

Öğrencilerimiz bu projede;uğur böceği pupasını,  yaşam döngüsünü, yaşam alanlarını ve fiziksel özelliklerini öğrenecekler.

 

Uğur böceğinin kendini koruması ve savunması, uğur böceği yumurtaları ve uğur böceğinin yumurta bırakması gibi konularda drama çalışmaları yapacaklar. Yaprak biti yiyerek beslenen uğur böceklerini, yumurtalarını, yavru uğur böceklerini ve ağaçlara zarar veren böcekleri tanıyacaklar.“Uğur böcekleri ağaçları nasıl kurtarıyor?” sorusuna fen ve doğa etkinlikleriyle cevap bulmaya çalışacaklar. Uğur böceği modeli oluşturarak uğur böceğindeki ve kendi vücutlarındaki simetriyi keşfedip simetri kavramını öğrenecekler.

 

Uğur Böcekleri aktiviteleri ile öğrencilerimizde; modelleme, karşılaştırma, tahminde bulunma, sıralama, ilişki kurma ve simetri ile ilgili sezgisel anlayış kavramları kazandırılacaktır.

 

Öğretmenimize ve ögrencilerimize projelerinde başarılar dileriz

Mrt

"Science in Class" adlı projemiz Türkiye Slovenya ortaklığında 14 yabancı 9 türk ortağın katılımıyla yürütülmektedir. Projemiz, okul öncesi çocukların matematik sonuçlarını gözlemlemelerini ve yakından anlamalarını sağlamak için bilim ve matematiği keşfetmeyi amaçlamaktadır. Uygulamalı deneyimler, deneyler ve gözlemler yoluyla kalıcı bir matematik anlayışını teşvik ederek, okullarda uygulanan müfredatla birlikte fen ve matematiği kavramayı amaçlamaktadır. Ayrıca proje, doğaya özen göstererek sürdürülebilirliği teşvik etmeyi amaçlıyor. Bilim, yalnızca sınıf içi etkinliklerle değil, doğada yapılan çeşitli gözlem, araştırma ve incelemelerle de öğretilmektedir, öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ock

Türkiye , Azerbaycan, Kosova ve Arnavutluk ülkelerinden ortakları bulunan "Web 2.0 İle Oyun Zamanı" eTwinning projesine okulumuz öğrencileriyle katıldık. 

We participated with the students of our school in the "Game Time with Web 2.0" eTwinning project, which has partners from Türkiye, Azerbaijan, Kosovo and Albania.

Ara

Okulumuz Rehber Öğretmeni/Psikolojik Danışmanı Canan DENİZ tarafından velilerimize yönelik "İhmal ve İstismardan Korunma" ve "Psikososyal Destek- Cinsel İstismar" konularında seminer verildi.

Haz

Haz

Okulumuz ögretmenlerinden 4 Yas A şubesi ögretmeni Ayşe Gürcü ve ögrencilerinin katilim gösterdigi proje Yenilenebilir Enerji Kaynaklarinin önemini yaparak yaşayarak içselleştirmeyi hedeflemiştir.

Büyüyen enerji, giderek en önem verilen bir kavram olarak tüm insanları etkiliyor. Özellikle “sürdürülebilir gelişme” konseptinin dünyada tüm toplumların üzerinde önemle bağlı olduğu bir konuya ulaşması, günümüzde, alışılagelmiş enerji verimliliği Verimli üretim ve tüketim, çevre veriminin en aza indirilmesi yanında, temiz ve tükenmez enerji kaynaklarına (Güneş, rüzgar, biokütle, yeriçi ısısı gibi) birleşme götürüldü. Özellikle artan enerji talebinin büyük ölçüde fosil yakıtlardan karşılanan sonuçlar olarak ortaya çıkan küresel ısınma ve çevre kirliliği sorunları ile fosil yakıtların uzak olmayan bir yüzeyinin tükenmesi öngörüsüyle ortaya çıkan enerji türlerinin yaygınlaşmasına neden olmuştur.Projemiz; Anasınıfı çocuklarının fen, bilim, teknoloji, matematik, mühendislik alanlarından edindiği bilgiler ile günlük yaşamındaki yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili  var olan sorunlara yaratıcı çözümler üretebilme, eleştirel düşünme gibi 21. yüzyıl becerileri kazanmalarını sağlamaktadır. Projenin tüm katılımcıları anasınıflarından oluşturulması vesilesiyle, okullar arasında iş birliği geliştirmeyi de hedeflemektedir

May

eTwinning günü okulumuzda yer aldığı Materyalin Doğadan projemizle ortak ürün çıkartılarak kutlandı. Doğadan materyaller kullanılarak her ortak kendine düşen harfi doğadan materyallerle hazırladı emeği geçenlere teşekkür ederiz.

May

Okulumuz Gülen Yüzler Sınıfı Öğrencilerinin Hazırlamış Olduğu Anneler Günü Klibi

Mrt

Yaşlılara Saygı Haftası etkinlikleri kapsamında Burcu Sevilay GÖNÜLTAŞ öğretmenimiz ve öğrencileri çeşitli etkinlikler gerçekleştirdi. Dede ve buyukannemiz sınıfa davet edildi.  Geçmişte oynadıkları oyunları ve oyuncakları çocuklara anlattılar. Çocuklar  el yapımı oyuncaklar tasarladılar.

Mrt

Okulumuzda 21 Mart Dünya Down Sendromu Günü etkinliğimiz yapıldı.

Mrt

Okulumuz öğretmenlerinden Hilal ERCAN 'ın ortaklığını yaptığı "Materyalim Doğadan Projesi" okulumuzda uygulanmaya başlanmıştır.Projemiz ülkemizin farklı şehirlerinden 8 Türk ortak  ve Romanya,Polonya,Litvanya,Bulgaristan dan 8 yabancı ortak olmak üzere 16 ortakla  uygulanmaktadır.Doğada olan toprak,taş,dal,yaprak,kozalak,çiçek materyallerini Türkçe Dil,Fen ve Doğa,matematik,oyun,sanat,drama,okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında bütünleştirerek kullanacağız.Doğal materyaller çocuğun doğayla birebir iletişim kurmasını sağlar. Çocuğu doğa ile bütünleştirir. Doğa çocuklara doğal öğrenme ortamı ve doğal materyaller sunar. Bu doğal materyaller çocuğun hayal gücünü, yaratıcılığını, problem çözme becerisini geliştirir. Çocukların sürekli oyuncak arayışları doğayla karşılanabilir. Bir çocuk toprağa dokunmadıkça, suyla oynamadıkça hiçbir oyuncak çocuğun bu eksikliğini gideremez.Çocukların farklı materyallerle etkileşim kurmaları onların farkındalık düzeyini artırmaktadır. Bu nedenle çocuklar farklı materyallerle eğitilmeli, çevrelerini, doğayı ve dünyayı doğal  materyaller aracılığıyla tanıma fırsatına sahip olmalıdırlar.

Küçük yaşlardan itibaren çevrelerindeki doğal materyalleri kendi ihtiyaçları doğrultusunda kullanmayı öğrenen çocuklar ileride çevre koruma bilincine sahip yetişkin bireyler olarak toplumda yer alacaklardır. 

Ock

Okulumuzda 2021/2022 eğitim öğretim yılında yürütülen 19 adet eTwinning projesi kalite etiketiyle ödüllendirildi. 

Ock

Okulumuzun öğretmenlerinden Burcu Sevilay Gönültaş'ın yürüttüğü eTwinning projesi ile ilgili detaylar alttaki görselde mevcuttur. 

Ock

Okulumuzun öğretmenlerinden Burcu Sevilay Gönültaş'ın yürüttüğü eTwinning projesi ile ilgili detaylar alttaki görselde mevcuttur.